Blok: "PODATKI / KSIĘGOWOŚĆ", 10.01
UWAGA: ZAPISY ZAKOŃCZONE – BRAK WOLNYCH MIEJSC
KSeF / WHT / CENY TRANSFEROWE / PODATEK MINIMALNY / PODATEK WĘGLOWY / KONTROLE ZUS / ROZLICZENIE PROSUMENTA / GRUPY KAPITAŁOWE
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Zapisy odbywają się na cały blok tematyczny – można wziąć udział w całym bloku bądź wybranych wystąpieniach. Po rejestracji otrzymają Państwo link z systemu Clickmeeting, który będzie obowiązywał na cały blok tematyczny.
Agenda
W ramach naszego webinaru dowiecie się Państwo jak krok po kroku wdrożyć KSeF, podzielimy się doświadczeniem w zakresie identyfikowanych w praktyce problemów występujących u podatników, ujawnianych na etapie wdrożenia KSeF. Wskażemy również jakie procedury podatnicy powinni posiadać po wprowadzeniu KSeF aby uniknąć błędów w zakresie korzystania z KSeF.
- Jak przygotować się i na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu KSeF w firmie.
- Wybrane problemy w zakresie fakturowania identyfikowane przy wdrożeniu KseF.
- Faktury wystawiane na rzecz konsumentów
- Jak postąpić w przypadku awarii lub niedostępności KSeF (offline)
- Procedury jakie warto posiadać w firmie w zakresie KSeF.
Kogo spotkasz?
Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) dla wszystkich podatników VAT od 1 lipca 2024 r. to znaczące zmiany w procesach fakturowania. Oprócz podstawowych wymagań, takich jak wystawianie faktur w formacie ustrukturyzowanym i przekazywanie ich do KSeF, podatnicy muszą przygotować się na szereg dodatkowych wyzwań. Podczas panelu zostaną omówione praktyczne aspekty dotyczące m.in.:
- Nowy JPK_VAT z deklaracją – Wraz z wprowadzeniem KSeF zmieni się również struktura JPK_VAT. W nowym pliku pojawią się nowe pola, które będą zawierać informacje o fakturach wystawionych w KSeF. Podatnicy będą musieli dostosować swoje systemy księgowe i fakturowe, aby móc generować poprawne JPK_VAT.
- Kody QR – Każda faktura wystawiona w KSeF będzie zawierała kod QR. Kod będzie zawierał informacje niezbędne do zidentyfikowania faktury oraz weryfikację danych zawartych na fakturze. Podatnicy będą musieli mieć możliwość odczytywania kodów QR, aby weryfikować faktury otrzymane od kontrahentów.
- Oznaczenia faktur zaliczkowych i rozliczających – Faktury zaliczkowe i rozliczające wystawione w KSeF będą musiały być oznaczone odpowiednimi symbolami. Podatnicy będą musieli upewnić się, że używają prawidłowych oznaczeń, aby uniknąć błędów w księgowości.
- Faktury korygujące do faktur wystawionych w KSeF i poza KSeF – Faktury korygujące do faktur wystawionych w KSeF będą musiały mieć odniesienie do numeru faktury z KSeF. Faktury korygujące do faktur wystawionych poza KSeF będą musiały mieć odniesienie do numeru nadanego fakturze korygowanej w systemie, w którym były utworzone. Podatnicy będą musieli dostosować swoje procesy wystawiania faktur korygujących, aby spełnić te wymagania.
- Dodatkowe opisy – Faktury wystawiane w KSeF będą mogły zawierać dodatkowe opisy. Opis może zawierać dowolną informację, która jest istotna dla transakcji. Podatnicy będą mogli wykorzystać dodatkowy opis, aby wyjaśnić warunki transakcji lub określić rodzaj towarów lub usług.
- Uprawnienia pośrednie – Podatnicy mogą udzielić uprawnień pośrednich innym podmiotom (np. biurom rachunkowym). Pracownicy uprawnionego podmiotu z automatu otrzymają uprawnienia także do danych podatnika. Podatnicy będą musieli dostosować swoje procesy zarządzania uprawnieniami, aby zapewnić bezpieczeństwo dostępu do danych w KSeF.
Kogo spotkasz?
Kogo spotkasz?
- Kogo obejmie nowa danina;
- Zasady obliczania podatku minimalnego;
- Zwolnienia od podatku minimalnego;
- Podatek minimalny w grupach kapitałowych;
- Podatek minimalny w procesach reorganizacyjnych
Kogo spotkasz?
Kogo spotkasz?
- Zasady poboru podatku u źródła – ramy prawne
- Projekt objaśnień podatkowych do podatku u źródła
- Aspekty praktyczne funkcjonowania przepisów
Kogo spotkasz?
- Co sprawdzić przed kontrolą
- Najczęstszy zakres obecnych kontroli
- Sposób działania w trakcie kontroli
- Dalsze kroki po otrzymaniu decyzji ZUS
- Dobre praktyki
Kogo spotkasz?
Kogo spotkasz?
- Podatkowe Grupy Kapitałowe,
- podatek minimalny europejski,
- podatek minimalny CIT,
- hipotetyczne odsetki,
- reżim holdingowy,
- podatek od przerzuconych dochodów,
- Grupa VAT.
Kogo spotkasz?
Poprzednie edycje
Podczas dotychczasowych edycji wydarzenia dzieliliśmy się z Klientami naszą wiedzą w zakresie najbardziej aktualnych i ważnych dla firm tematów, które warto mieć na uwadze wchodząc w nowy rok.
Dotychczas na konferencji „Nowy Rok z Grant Thornton” można było usłyszeć m.in. o:
- założeniach Polskiego Ładu i ich wpływie na firmy
- rewolucyjnych zmianach w Prawie Pracy
- implementacji przepisów dotyczących RODO
- transformacji cyfrowej w firmach
- procedurach i schematach podatkowych
W liczbach:
Zaproś współpracowników na "Nowy Rok z Grant Thornton"
Zachęcamy do przesyłania informacji o naszej konferencji do współpracowników, którzy mogliby być zainteresowani poszczególnymi tematami. Nowy rok warto zacząć z solidną dawką wiedzy, co nas czeka w 2024 roku.
UWAGA: Wydarzenie nie jest skierowane do firm świadczących usługi audytorskie, doradcze, prawo-podatkowe, outsourcingowe i wszystkie inne, które wykonywane są przez Grant Thornton. Takie zgłoszenia nie będą akceptowane. Zastrzegamy sobie także możliwość odrzucenia zapisów, które są anonimowe albo zawierają niepełne informacje.
Najczęściej zadawane pytania
-
Czy wydarzenie jest bezpłatne i w formule online?
Tak, udział w konferencji jest bezpłatny i odbywa się ona w formule online na platformie Clickmeeting.
-
Na jakiej platformie odbywa się konferencja i jak dołączyć do interesującego mnie bloku?
Wydarzenie odbędzie się na platformie ClickMeeting. Nie jest konieczne instalowanie specjalnych aplikacji, aby wziąć udział w wydarzeniu. Link do pokoju webinarowego powinni otrzymać Państwo po rejestracji – wystarczy przed startem interesującego Państwa bloku zalogować się do pokoju za pomocą otrzymanego linku.
-
Jak wyglądają zasady rejestracji na interesujący mnie temat?
Zapisy obowiązują na cały blok tematyczny, zatem należy zapisać się na cały blok, w ramach którego prezentowany będzie dany temat. Można uczestniczyć w całym bloku lub dołączyć tylko na wybrany temat. Na cały blok obowiązuje ten sam link, który powinni Państwo otrzymać z systemu Clickmeeting zaraz po rejestracji na dany blok tematyczny.
-
Po rejestracji na dany blok, nie otrzymałem potwierdzenia rejestracji - jak otrzymać link do pokoju webinarowego?
Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego potwierdzenie rejestracji wraz z linkiem do pokoju webinarowego powinno trafić na maila wskazanego w formularzu rejestracyjnym. Jeśli takie potwierdzenie nie dotarło, mogło zatrzymać się na filtrze antyspamowym – należy sprawdzić czy mail z platformy Clickmeeting nie został zatrzymany przez zabezpieczenia Państwa firmy. Drugim powodem może być błędy mail wpisany podczas rejestracji na wydarzenie. W przypadku nieotrzymania potwierdzenia rejestracji z innych powodów, prośba o kontakt z Katarzyną Skibińską (katarzyna.skibinska@pl.gt.com).
-
Czy po wydarzeniu będą udostępniane nagrania i prezentacje?
„Nowy Rok z Grant Thornton” nie będzie nagrywany. Część prezentacji będzie udostępniona uczestnikom po wydarzeniu.