13 stycznia (piątek)
TRENDY CYFROWE
9.00-9.40 Podsumowanie cyberzagrożeń 2022 i prognozy na 2023 (Tomasz Janas)
9.50-10.20 Przegląd certyfikacji bezpieczeństwa wymaganych przepisami prawa i rynku (Marcin Mańko)
10.30-11.10 Jak zmienia się ecommerce i jak nadążyć za zmianami? (Miłosz Michałowski-Żuk)
11.20-12.10 Rewolucja w otoczeniu prawnym e-commerce i prawie konsumenckim od 1 stycznia 2023 r. - jakie nowe obowiązki muszą wypełnić firmy? (Marek Ruciński, Agnieszka Lorenz)Zbliżają się istotne zmiany prawne dotyczące bezpośrednio sektora e-commerce. Obejmą one zarówno obowiązki informacyjne jak również nowe instrumenty ochrony konsumentów. Zmiany wchodzą w życie już od 1 stycznia 2023 r., stąd warto przygotować się na nie jak najszybciej. O jakich zmianach trzeba pamiętać?a) Wstęp – Dyrektywy Omnibus, Towarowa i Cyfrowa oraz ich implementacja do prawa polskiegob) Nowe obowiązki informacyjne:• dotyczące informowania o cenie sprzed obniżki• szczególne obowiązki informacyjne dotyczące Marketplace’ów• rozszerzone dane identyfikacyjnec) Rękojmia:• Cel i istota zmian• Brak zgodności towaru z umową (w tym podział na przesłanki obiektywne i subiektywne)• Hierarchia środków ochrony konsumenta• Odpowiedzialność przedsiębiorcyd) Walka z podwójną jakością e) Obowiązek weryfikowania opinii konsumentów i jego wymiar praktycznyf) Konsekwencje opóźnienia w przystosowaniu do nowych wymogów
12.20-13.00 RODO w ecommerce – o czym trzeba pamiętać w 2023 roku? (Kacper Rączkowiak)Przetwarzanie danych osobowych jest istotnym elementem branży e-commerce, w której nie sposób funkcjonować bez przetwarzania danych klienta końcowego. W trakcie spotkania, przedstawiona zostanie tematyka związana z bezpieczeństwem danych, realizacją obowiązku informacyjnego (realizowanego za pomocą tzw. polityk prywatności), ustaleniem podstaw prawnych przetwarzania, zarządzaniem plikami cookie, czy też legalizacją działań marketingowych. Praktyka pokazuje, że pomimo braku zmian w tym zakresie i upływem ponad 4 lat od rozpoczęcia przepisów RODO, przedsiębiorcy nadal mają pewne trudności w realizacji swoich obowiązków i nadal są to zagadnienia, które warto dokładnie poznać i zrozumieć.
13.30-14.20 Jak sprawdzić efektywność swojego intranetu? (Maria Leńczuk)• Digital workplace – cyfrowe środowisko pracy – z jakich elementów się składa?• Jakiej wiedzy potrzebują Twoi pracownicy i ile czasu tracą, aby ją zdobyć w organizacji?• Jak zbadać potrzeby pracowników na różnych stanowiskach?• Jak zaprojektować architekturę informacji w bazie wiedzy?• Jak wprowadzić zmiany w cyfrowym środowisku pracy, żeby pracownicy je polubili?• Jak postawić cele wdrożenia intranetu, by ich osiągnięcie przyniosło realne korzyści firmie i pracownikom?
14.30-15.20 Jak zbudować międzynarodową platformę cyfrową B2B? (Agnieszka Turalińska)• Charakterystyka B2B• Na co zwracać uwagę przy budowaniu platformy międzynarodowej?• Co uwzględniać przy budowaniu platformy?• Jak wdrażać użytkowników z offline do online?• Jak może wyglądać proces tworzenia platformy cyfrowej?
9.50-10.20 Przegląd certyfikacji bezpieczeństwa wymaganych przepisami prawa i rynku (Marcin Mańko)
10.30-11.10 Jak zmienia się ecommerce i jak nadążyć za zmianami? (Miłosz Michałowski-Żuk)
11.20-12.10 Rewolucja w otoczeniu prawnym e-commerce i prawie konsumenckim od 1 stycznia 2023 r. - jakie nowe obowiązki muszą wypełnić firmy? (Marek Ruciński, Agnieszka Lorenz)Zbliżają się istotne zmiany prawne dotyczące bezpośrednio sektora e-commerce. Obejmą one zarówno obowiązki informacyjne jak również nowe instrumenty ochrony konsumentów. Zmiany wchodzą w życie już od 1 stycznia 2023 r., stąd warto przygotować się na nie jak najszybciej. O jakich zmianach trzeba pamiętać?a) Wstęp – Dyrektywy Omnibus, Towarowa i Cyfrowa oraz ich implementacja do prawa polskiegob) Nowe obowiązki informacyjne:• dotyczące informowania o cenie sprzed obniżki• szczególne obowiązki informacyjne dotyczące Marketplace’ów• rozszerzone dane identyfikacyjnec) Rękojmia:• Cel i istota zmian• Brak zgodności towaru z umową (w tym podział na przesłanki obiektywne i subiektywne)• Hierarchia środków ochrony konsumenta• Odpowiedzialność przedsiębiorcyd) Walka z podwójną jakością e) Obowiązek weryfikowania opinii konsumentów i jego wymiar praktycznyf) Konsekwencje opóźnienia w przystosowaniu do nowych wymogów
12.20-13.00 RODO w ecommerce – o czym trzeba pamiętać w 2023 roku? (Kacper Rączkowiak)Przetwarzanie danych osobowych jest istotnym elementem branży e-commerce, w której nie sposób funkcjonować bez przetwarzania danych klienta końcowego. W trakcie spotkania, przedstawiona zostanie tematyka związana z bezpieczeństwem danych, realizacją obowiązku informacyjnego (realizowanego za pomocą tzw. polityk prywatności), ustaleniem podstaw prawnych przetwarzania, zarządzaniem plikami cookie, czy też legalizacją działań marketingowych. Praktyka pokazuje, że pomimo braku zmian w tym zakresie i upływem ponad 4 lat od rozpoczęcia przepisów RODO, przedsiębiorcy nadal mają pewne trudności w realizacji swoich obowiązków i nadal są to zagadnienia, które warto dokładnie poznać i zrozumieć.
13.30-14.20 Jak sprawdzić efektywność swojego intranetu? (Maria Leńczuk)• Digital workplace – cyfrowe środowisko pracy – z jakich elementów się składa?• Jakiej wiedzy potrzebują Twoi pracownicy i ile czasu tracą, aby ją zdobyć w organizacji?• Jak zbadać potrzeby pracowników na różnych stanowiskach?• Jak zaprojektować architekturę informacji w bazie wiedzy?• Jak wprowadzić zmiany w cyfrowym środowisku pracy, żeby pracownicy je polubili?• Jak postawić cele wdrożenia intranetu, by ich osiągnięcie przyniosło realne korzyści firmie i pracownikom?
14.30-15.20 Jak zbudować międzynarodową platformę cyfrową B2B? (Agnieszka Turalińska)• Charakterystyka B2B• Na co zwracać uwagę przy budowaniu platformy międzynarodowej?• Co uwzględniać przy budowaniu platformy?• Jak wdrażać użytkowników z offline do online?• Jak może wyglądać proces tworzenia platformy cyfrowej?